Elektromobilio įkrovimo laikas - kaina

Užduoti klausimą
standartinį elektromobilį iš 220V (2.3 kW) tinklo vidutiniškai įkrausite per 10-12 valandų, kai tuo metu speciali įkrovimo stotelė tą patį darbą atliks 3 kartus greičiau - vidutiniškai per 3-5 valandas ir greičiau, priklausomai nuo pasirinkto sprendimo

Kiek užtrunka įkrauti elektromobilį? Kam reikalinga įkrovimo stotelė? Kiek tai kainuoja? Tai vieni dažniausių ir tiesiogiai susiję klausimai, kurių sulaukiame iš tradiciniais degalais varomų automobilių vairuotojų, galvojančių apie elektrinį automobilį.

Šiuo metu rinkoje sutinkamus elektromobilius, naudojant tinkamą įkrovimo įrangą, vidutiniškai įkrausite per 3 – 5 valandas arba vos per 60 minučių, priklausomai nuo įkrovimo būdo ir koks energijos likutis jūsų elektromobilio baterijoje. Praktikoje vairuotojams tenka derinti abu: spartaus ir optimalaus įkrovimo režimus.

 

Kiek kainuos įkrauti elektromobilį skaičiavimas paprastas – sudauginkite jūsų elektromobilio akumuliatoriaus talpą (nurodyta kilovatvalandėmis) iš 1 kWh kainos. Pavyzdžiui, 2020 Hyundai „KONA Electric“ akumuliatoriaus talpa 64 kWh (nuvažiuojamas atsumas 482km, WLTP), elektros kWh kaina namų vartotojui – 13 euro centų. 64 kWh x 0.13 Eur = 8,32 Eur. Rezultate – visiškai įkrauti 2020m Hyundai ir nuvažiuoti iki 482km Jums kainuos kiek daugiau nei aštuonis eurus. Antras pavyzdys, senas Nissan LEAF su 36 kWh talpos baterija = 36 kWh x 0.13 Eur = 4,68 Eur. LEAF įkrovimui išleisite apie penkis eurus.

Siekiant tikslumo, skaičiavimuose vertėtų numatyti energijos šiluminius nuostolius įkrovimo metu (vidutiniškai apie 10%) ir galbūt atkreipti dėmėsį kiek akumuliatoriaus talpos naudojama automobilio važiavimui.

 

Elektromobilio energijos šaltinis – dažniausiai automobilio dugne sumontuotas didelės talpos ličio jonų akumuliatorius sudarytas iš daugybės mažų baterijos elementų (celių). Priklausomai nuo tokių elementų skaičiaus arba paprastai kalbant – galutinės tokio baterijų bloko talpos, matuojamos kWh (kilovatvalandėmis),  jūsų elektromobilio nuvažiuojamas atstumas ir kartu įkrovimo laikas skirsis. Taigi, kiek greitai įkrausite elektromobilį iš esmės priklausys nuo dviejų faktorių – kiek “talpus” (kokio dydžio) jūsų elektromobilio akumuliatoriaus blokas ir kiek galingą įkroviklį naudosite jam užpildyti. Paprasta analogija galėtų būti statinė vandens. Kuo statinė mažesnė ir kuo didesne srove pilsite vandenį, tuo mažiau laiko jums prireiks jai užpildyti.

Žinoma realiame gyvenime renkantis elektromobilį atsižvelgiame į tokio automobilio nuvažiuojamą atstumą vienu įkrovimu. Liaudiškai kalbant – kuo didesnis skaičius (kWh) ties baterijų bloko talpą nurodančia eilute, tuo elektromobilis geidžiamesnis ir pastarąjį prireiks įkrauti rečiau. Iš kitos pusės – pripildyti “didesnę talpą” prireiks ir daugiau laiko prie įkrovimo stoteles. Egzistuoja ir daugiau įkrovimo greitį nulemiančių faktorių, kaip antai jūsų elektromobilio baterijų būklė ir  ypač įtakos turinti temperatūra. Būtent dėl pastarosios priežasties rekomenduojama elektromobilio neskubėti įkraudinėti (ypač greito įkrovimo stotelėse) iš karto vos grįžus po ilgos keliones.

Laimei, įkrovimo technologijų galimybės faktiškai neribotos. Kekvienais metais įkrovimo stotelių ir elektromobilių gamintojai pasiūlo vis efektyvesnę įkrovimo įrangą ir pažangias įkrovimo kontroles sistemas.

 

Mieste arba autostradoje elektromobilį įkrauti galite įtin greitai, pasinaudojus tam specialiai skirta, liaudiškai dar vadinama – “greito įkrovimo” stotele arba kitaip – nuolatinės srovės įkrovimo stotele (angl. Mode 4  DC charger) suteikiančia galimybe jūsų elektromobilį iki 80% įkrauti vos per 30 – 45 minutes. Toks rezultatas pasiekiamas dėl miesto infrastruktūros galimybių (didelės galios elektros įvadas) bei specialios įkrovimo stotelės – kuri, galingų keitiklių pagalba, gali jūsų elektromobilį “pamaitinti” įtin greitai. Tokia įranga brangi ir reikalauja didelių investicijų į infrastruktūrą (pavyzdžiui, nuo 40.000 Eur ir daugiau). Todėl dažniau sutiksite paprastesnę technologiją naudojančias 22kW miesto įkrovimo stoteles, dar kartais vadinamas “vidutinio greitumo”. Tokios įkrovimo stoteles pagalba elektromobilį papildysite per keletą valandų arba tiesiog galėsite prijungti daliniam baterijų papildymui, kol, pavyzdžiui – pietausite, apsipirksite prekybos centre ar kitaip naudingai išnaudosite šį laiką.

 

Šioje vietoje norėtume pastebėti, kad egzistuoja daug mitų apie teisingą elektromobilio įkrovimą. Dažnai sulaukiame klausimų kaip geriau įkrauti elektromobilį, kad pastarasis tarnautų kiek ilgiau arba kitaip kalbant – kad tokio automobilio akumuliatorių talpa nesumažėtų labai greitai.

Dažnam kyla klausimų dėl vadinamųjų “greito įkrovimo” (DC tipo) įkrovimo stočių ir jų poveikio elektromobilio baterijai. Tenka pastebėti ir atvejų kuomet, dėl pakankamai klaidinančių ir panašių “liaudiškų” pavadinimų, DC tipo įkrovikliai lygiagretinami su kitomis miesto 22kW įkrovimo stotelėmis ir vengiama pastarosiomis naudotis dėl tų pačių priežasčių – baimės greičiau sugadinti akumuliatorius.

Abu scenarijai nežada nieko gero ir tikrai neprideda elektromobiliui patrauklumo. Sutiksite, kad 8 – 12 valandų įkraudinėti elektromobilį iš 220V tinklo (vadinamosios “rozetes”) nelabai viliotų tradicinio automobilio vairuotoją ir apie elektromobilį, pastarasis, tikrai negalvotu.

Tiesa kur kas paprastesnė – vadinamosios “greito įkrovimo”, būtent DC tipo – nuo 50kW ir galingesnės mode 4 įkrovimo stotys, neigiamos įtakos akumuliatoriaus ilgaamžiškumui turi, bet pernelyg mažai, kad teisingai eksploatuojant elektromobilį pajustumėte apčiuopiamą skirtumą. Tai liudija keletas atliktų mokslinių eksperimentų ir dar daugiau praktinių pavyzdžių. Elektromobilio akumuliatoriui įtakos tikrai turi temperatūra įkrovimo metu ir kiek ilgai tokių sąlygų jis veikiamas. Kitais žodžiais – svarbiau yra žinoti ne su kokia įranga, bet kaip teisingai arba tiksliau – iki kokio lygio ir kada įkrauti. Kada elektromobilį įkrauti naudinga, kada daugiau žalos nei naudos.

Šių dienų elektromobilių modeliai turi visas būtinas kontrolės sistemas, siekiant apsaugoti automobilio energijos šaltinį ir užtikrinti garantiją nepriklausomai nuo vartotojų įpročių. Todėl jums tikrai nereikia baimintis arba būtinai keisti taikomą tvarką. Tačiau jūs galite papildomai prailginti elektromobilio baterijų gyvenimo laiką ir įkrauti elektromobilį greičiau, jei laikysites keleto rekomendacijų.

 

Elektromobilio akumuliatorių gyvenimo laiką techniškai labiau prailgintų dažnas įkrovimas “vidutinio greitumo” įkrovimo stotele, neskubant įkrauti ir minimaliai veikiant elektromobilio baterijų temperatūrą. Tokio, teigiamo, rezultato pasieksite dažniau įkraudami būtent iki 22kW galios įkrovimo stotelėse, o tai ypač patogu atlikti namuose arba darbovietėje.

 

Egzistuoja žalingas stereotipas, galimai paveldėtas iš mobiliųjų telefonų pirmtakų,  kad elektromobilį būtina įkrauti pilnai. Tiesa, kad taip tikrai buvo su senos kartos akumuliatoriais. Šiai dienai tai yra visiškas mitas, galintis pridaryti žalos. Beveik galima būtų teigti priešingai: jei laikysites elementarios taisyklės 30-70% ir elektromobilį įkraudinėsite nedidelėmis “porcijomis”, kiek galima dažniau prieš važiavimą – tokio automobilio akumuliatoriaus talpa beveik nepasikeis arba nepasikeis ištisus metus. Nesileidžiant į techninius klausimus paprasta taisyklė būtų tokia – drąsiai elektromobilį įkraukite (prijunkite ir atjunkite nuo įkrovimo stotelės) tiek dažnai, kaip jums patogu. Pavyzdžiui – grįžote iš parduotuvės, kurioje užtrukote vos 20 minučių, o jūsų automobilio akumuliatoriaus talpos pakanka grįžti namo ir nesiekia 30% iškrovimo lygio – atjunkite nuo įkrovimo. Nelaukite.

Mintis paprasta – elektromobilis praktiškas automobilis, jei teisingai eksploatuosime –  įkraudinėsite dalimis ir dažniau, kai tam turite laiko/galimybę. Tuo pačiu tausosite akumuliatorių.

Tiesa, galioja viena išimtis – elektromobilį rekomenduojame prijungti prie įkrovimo stotelės – pasiekus 20-30% energijos likutį.

 

Iš viso to galima būtų padaryti išvadas, kad elektromobilio akumuliatorius tarnaus tikrai ilgai ir “nuobodžiai” ištisus metus (važinėjant miesto sąlygomis – galbūt ir dešimtmečius) jei:

  1. dažniau važiuosite elektromobiliu ir jį iškrausite – įkrausite tiek, kiek jums reikalinga, privengiant 100% įkrovimo ir visiško iškrovimo (0%);
  2. kai neplanuojama ilga kelionė – palaikysite akumuliatoriui patį sveikiausią įkrovimo lygmens “režimą” tarp 30 – 70% energijos, t.y. kai įmanoma prijungsite prie įkrovimo stotelės pasiekus 30% baterijų talpos ir įkraudinėsite iki 70% talpos;
  3. jei reguliariai naudojates DC  – nuolatinės srovės įkrovimo stotimis – bent retsykiais prijungsite elektromobilį ir namuose/mieste prie 7-22kW galingumo mode 3 tipo stotelės, paliekant įkrauti iki 100%, kurio metu bus atliekamas akumuliatoriaus balansavimas (galima analogija – kompiūterio kietojo disko defragmentavimas). Ir priešingai – nėra naudinga įkraudinėti elektromobilį iš “greitojo įkrovimo”stočių daugiau energijos kaip 80% visos akumuliatorių talpos, kai nėra būtina;
  4. protinga būtų ir atidėti elektromobilio įkrovimą velesniam laikui, vos grįžus po ilgos kelionės (aukšta elektromobilio akumuliatoriaus temperatūra). Galima sakyti – kuo dažniau elektromobilis įkraunamas prieš pat kelionę – tuo labiau tausojate bateriją.

1-2 punktai puikiai tinkami ir jūsų mobilaus telefono “sveikesniam” įkrovimui.

 

Namuose įkrauti elektromobilį galite mažiausiai 2 būdais: specialiai įrengta įkrovimo stotele arba vadinamuoju “avariniu” įkrovikliu nuo 220V tinklo. Automobilio gamintojo pateikiamą “avarinį” įkroviklį rasite automobilio bagažinėje ir jo pagalba elektromobilį, priklausomai nuo modelio, įkrausite per vidutiniškai 8-12 valandų. Siekiant greito ir “sveikesnio” elektromobilio įkrovimo – galite namuose įsirengti specialiai tam skirtą įkrovimo stotelę, kuri padės elektromobilį teisingai įkrauti iki 5 kartų greičiau, vidutiniškai per 2-3 valandas.

Visų patikimiausių gamintojų įkrovimo stoteles, su ne mažiau 3 metų garantija ir aptarnavimu rasite mūsų el. parduotuvėje www.e-stoteles.lt

Kasdien šį darbą dirbantys specialistai padės jums sutaupyti pasirinkant jūsų poreikius atitinkantį sprendimą, patars susyjusiais klausimais.

Apie tai, kokios techninės sąlygos reikalingos elektromobilio įkrovimo stotelės įrengimui, kokie galimi sprendimai ir kaip galite savarankiškai įsirengti įkrovimo stotelę, galite perskaityti kituose mūsų straipsniuose.

Renkantis įkrovimo stotelę esminis kriterijus yra ir turėtų būti galingumas (kW). Galingumą rekomenduojame tikslingai parinkti pagal jūsų automobilio specifikacijas, siekiant maksimaliai optimizuoti įkrovimo laiką ir tuo pat metu nepermokėti už tai ko jums nereikia.
Žinoma, kartais tenka įkrovimo stotelės galią derinti arba koreguoti priklausomai nuo jūsų namo/biuro elektros įvado galios (liaudiškai kalbant – turimų kivatų rezervo). Prireikus galite kreiptis į mūsų specialistus, kurie įvertins visą pateikiamą informaciją, pateiks reikalingus klausimus ir tiksliai parinks visus jums tinkančius įkrovimo įrangos sprendimus. Galiausiai jums liks tik pasirinkti įrenginio dizainą.

Įkrovimo stotelių pasirinkimas gana didelis. Kokie skirtumai ir kaip išsirinkti teisingai galite susipažinti šiame straipsnyje, arba tiesiog skambinti bendruoju informaciniu telefonu: 

 

Laikomes GRIEŽTOS kokybės politikos, todėl atrinkome patikimų gamintojų produkciją ir visiškai atsakome už bet kurį, mūsų parduotuvėje siūlomą gaminį, užtikriname garantiją bei servisą. Taip pat teikiame ir pogarantinį servisą, kuris, dažnu atvėju, atliekamas nemokamai, e-stoteles.lt siūlomai įrangai.

 

Tiesa ta, jog renkantis 7-22kW galingumo mode 3 standarto įkrovimo stotelę – įranga techniškai skiriasi nedaug, o tai reiškia, kad nėra didelio skirtumo už įkrovimo įrangą sumokėsite daug ar mažai. Pagrindinę funkciją – įkrauti elektromobilį greitai – atliks vienodai gerai tiek brangi, tiek pigesnė stotelė. Galiojantys ES standartai bei reglamentai gana griežtai apibrežia tokios įrangos privalomąją komplektaciją bei saugos sistemas. Brangesnė įranga paprastai skiriasi moderniu dizainu, integruota vartotojo sąsaja, pavyzdžiui – informacinis ekranas, realiu laiku rodantis įkrovimo duomenis. Taip pat papildomai kainuoja komercijoje ar kitur pritaikoma papildoma įranga, kaip antai stotelės komunikacijos – skirtos stotelių prijungimui ryšio prie tinklų (įkrovimo valdymas ir stebėjimas), specialūs įkrovimo paleidimo užraktai (įkrovimo kortelių skaitytuvas, spynelė, etc.) arba mokėjimo platformų priedai ir sistemos.

Visas įkrovimo stotelės paleidimo valdymo – stebėjimo arba apmokęstinimo funkcijas iš esmės galime pasiūlyti įrengti bet kurioje įkrovimo stotelėje. Daugiau informacijos apie tai galite rasti šiame valdymo – apmokėjimo modulių skyrelyje.

 

Asmeniniam naudojimui rekomenduojame tiesiog pasirinkti jūsų akiai patrauklų gaminį. Užtikriname, kad tiek pigesnis, tiek brangesnis įkrovimo įrenginys, pateikiamas

e-stoteles.lt atitiks tuos pačius reikalavimus ir vienodai gerai atliks savo tiesioginę funkciją. Apie konkretų gaminį ir jo išplečiamas galimybes prašome teirautis bendruoju telefonu: